![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Tento web je provozován na systému CMS. |
Seriál pro knihomolyDívka v pavoučí síti má zápletky i napětí Román Dívka v pavoučí síti je po řemeslné stránce napsán velice dobře, nepochybně je čtivý, promyšlený, s poměrně prokreslenou psychologií postav, zajímavými zápletkami, napětím, má vše, co by správný krimithriller neměl postrádat. Přesto něco chybí. To něco, co své sérii o Lisbeth Salanderové dokázal dodat pouze předčasně zesnulý Stieg Larsson. To, co vás nutí neodložit knihu, dokud ji nedočtete. To, co z knih dělá opravdové bestsellery. Přesto nelze říct, že by „čtyřka“ nebyla dobrým románem. Jen nesmíte srovnávat. V knize se opět setkáme s Lisbeth Salanderovou, Mikaelem Bloomkvistem a vydavatelstvím Milénium, kteří hájí pravdu. Nebude chybět ani protistrana, tentokrát v podání amerických vládních počítačových expertů. Do hry však vstoupí někdo třetí. Identita této postavy je dlouho skrytá, jen nepatrné zmínky vedou čtenáře zpět směrem k Lisbethinu mládí. Děj je trochu překombinovaný, Lisbeth se objevuje až od poloviny knihy a moc se o ní nedovíme. Snad jen to, že i nadále zůstává geniální a poněkud asociální. To ji však spojí s autistickým chlapcem, který se má stát obětí vraždy. Lagercrantz zde velmi dobře navazuje na Larssona, opět zjišťujeme, že „normální“ je jen slovo. Kdo má právo říci, kdo nebo co je či není normální? Je normální Bloomkvist, když tak zarytě bojuje za pravdu ve společnosti prolezlé korupcí a přetvářkou? Je normální Lisbeth, které činí potíže i pozdrav? Je normální malý autistický chlapec? Je normální, že nájemný vrah miluje svou dceru? Je normální, že naše kroky sledují kamery a počítače? Mnoho otázek a velké téma pro Lagercrantze. P. S.: Asi vznikne i „pětka“. (vkv) |